Położona na terenie kraju inwestycja kolejowa o niebywałej skali i znaczeniu, związana z linią 201 prowadzącą od Gdyni Głównej do Maksymilianowa, spotkała się z długotrwałym opóźnieniem. Teraz, po sześciu latach zwłoki, PKP PLK anulowała przetarg, który był w toku przez ponad dwanaście miesięcy, z powodu niedopatrzenia.
Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie dla obsługi portów trójmiejskich i jest jednym z najambitniejszych przedsięwzięć w annałach PKP PLK. Obecne prognozy kosztów tej inwestycji oscylują wokół 10 miliardów złotych. Niemniej jednak, proces jej realizacji to niemały dramat pełen niewyjaśnionych zagadek i niekompetencji.
Historia tej inwestycji pełna jest mylących informacji. Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, stwierdził w styczniu 2017 roku: „Prace budowlane na linii kolejowej nr 201 pomiędzy Kościerzyną a Gdynią Główną mają rozpocząć się w pierwszym kwartale 2020 roku i zakończyć w ostatnim kwartale 2022 roku.” Niestety, do dzisiaj prace nie zostały podjęte. Nie została nawet zawarta umowa dotycząca robót na tej trasie.
Przeczytaj również
Modernizacja linii kolejowej nr 202: PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają przetarg na budowę wiaduktu w Wejherowie
Burmistrz Mateusz Richert inicjuje rozbudowę strażnicy w Redzie, planuje zakup nowego samochodu gaśniczego
W Redzie powstanie zbiornik retencyjny, który dostarczy mieszkańcom nową przestrzeń rekreacyjną